June 23, 2022

3 thoughts on “31 May 2022

  1. UJ,
    Hope your leg check up went well and got the right meds you need. All is well here stateside as can be expected. May head down the Belton/Killeen area this October to visit my parents graves over in Nolanville, and see a sister i have that lives in Austin. Haven’t been there in 10 years since my folks passed, not that i miss the place which i don’t, and friends i knew growing up there are all dead or moved away. Have a some what schedule to head to the Philippines in May 2023 provided no other covid crap or who knows what will mess up our plans. Already reserved us an “airbnb” apartment in Cavite, close but not too close to the asawa’s family, so we can break away anytime and go chill without any hassle from them hahaha. Looking forward to having several cold san magoo’s when we get there :-). China is always starting crap as usual I’ve noticed, so i wouldn’t be surprised if ya see more u.s. war ships visiting the Philippines in the coming months, ya know just providing some cultural exchange as we use to phrase it haha. When i was stationed in Subic Bay many moons ago, every year close to xmas the North Koreans would stir the pot and sure as hell, we’d have to fly up there for aircraft carrier support in case the sh!t hit the fan for real, and ended up freezing out butts off waiting for anything which never happened . As for Texas, my sister in Austin says this the hottest summer they’ve have had there in years, se be prepared when ya arrive for max sweat. Take care & stay safe amigo. John D.

  2. UJ,
    Glad to hear your hole in the leg is healing up well…i heard a few san magoos may also have healing qualities in them, or at least they did many moons ago when i lived there hahaha. The summer here has hit and the temps are gonna be in the high 90’s with heat indexes in the 100’s so be prepared when you make it back to Texas. Hope you have a place to stay as well, used to many moons ago as well, you could stay in the barracks on base if you were a retiree or temp lodging which was pretty cheap about $12 to $15 a day. Alas those days are long gone and now it’s gov contracted hotels built on bases and there the same as getting a hotel in town so no benefits there. Oh and don’t be surprised if your relatives ask ya for gas money, it’s over $5 a gallon here now and expected to go up…yikes!! Hell even the commissary on base isn’t like it use to be with cost savings, what you may save initially, you end up spending due to their surcharge of 5% plus the cost of gas getting to and from the damn place, needless to say we may go there maybe only once a year if that. Stay well amigo amigo and hope you make it back home this year. John D

    1. The hole in my leg has hit a slow point. Tomorrow morning I will go by and see a different doctor to get their opinion. This thing is secreting too much liquid for my liking. Actually I may just go today. I will go to a doctor that is not still hiding behind a plastic curtain and using a microphone to communicate with patients.
      No clue where I would stay when visiting Texas. If I am alone I could do without a car for that short of a time if I’m close to shopping areas. If my wife is with me, that won’t work. It’s all something I could have avoided if I would have kept the house I had all paid for, but NO, I had to sell everything to move here (dumb move, but too late now). Yeah, I’m going to the doctor. I’ll be back later.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Captcha Plus loading...

Texan In The Philippines